محور های هشت گانه برنامه تعالی مدرسه
محور یک : استلزامات برنامه ریزی
1 – دسترسی آسان به اسناد بالا دستی
2 - آگاهی مدیر ، معاونین و کارکنان نسبت به مفاد مندرج در اسناد بالا دستی
3 - تدوین ماموریت و چشم انداز مدرسه
4 - آگاه سازی و آگاهی ذینفعان نسبت به ماموریت ها ، چشم اندازها و برنامه عملیاتی ( برنامه سالانه مدرسه )
5 - تدوین میثاق نامه ( بیانیه ارزش ها ) مدرسه و آگاهی ذی نفعان نسبت به آن
محور دو : توسعه توانمندی ها و مشارکت نیروی انسانی
1 - تدوین برنامه عمل
2 - پایش و بهبود عملکرد
3 - بستر سازی و توسعه ی فرهنگ مطالعه و پژوهش
4 - کیفیت بخشی به شورای مدرسه
5 - کیفیت بخشی به شورای معلمان
6 - آموزش تخصصی - حرفه ای و تبادل تجربه
7 - افزایش نقش راهنمایی تحصیلی و تربیتی کارکنان
8 - حضور موفق در عرصه های رقابت ( در سال تحصیلی جاری و سال قبل )
9 – ایجاد ساز و کارهای تشویقی برای کارکنان موفق در عرصه های رقابت
محور سه : استقرار نظام یاددهی یادگیری
1 - تدوین برنامه عمل
2 - پایش و بهبود عملکرد
3 - هدایت و راهبری دبیران در جهت بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی
4 - بهره گیری از فضا و تجهیزات مناسب آموزشی و ورزشی
5 - ساخت و بهره گیری از کار افزارهای آموزشی و تربیتی تولید شده
6 - هوشمند سازی مدرسه و کلاس درس
7 - بهره گیری از روش های غعال و خلاق در فرآیند یاددهی – یادگیری
8 - اجرای مناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی – تربیتی
9 - توسعه فعالیت های علمی - پژوهشی
10 - ایجاد شرایط استفاده از ظرفیت دیگر محیط های یادگیری
11 - توسعه فعالیت های فوق برنامه آموزشی
محور چهار : توسعه مشارکت دانش آموزان در مدرسه
1 - تدوین برنامه عمل
2 - پایش و بهبود عملکرد
3 – فراهم آوردن زمینه مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه
4 - بهره گیری از مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه
5 - فراهم آوردن بسترهای مورد نیاز جهت شکل گیری و استفاده بهینه از تشکل ها و شورای دانش آموزی
6 – میزان مشارکت و موفقیت دانش آموزان در امور تحصیلی - تربیتی ، مطالعه و پژوهش ، جشنواره ها ، مسابقات ( علمی ، قرآن و معارف اسلامی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی و . . .
7 - ایجاد سازو کارهای تشویقی برای دانش آموزان موفق در عرصه رقابت
محور پنج : توسعه مشارکت اولیا در مدرسه
1 - تدوین برنامه عمل
2 - پایش و بهبود عملکرد
3 – فراهم آوردن زمینه های مناسب مشارکت اولیا
4 - استفاده بهینه از مشارکت اولیا در زمینه های علمی ، تخصصی ، فنی ، اقتصادی و . ..
5 - ارتقاء سطح دانش و اطلاعات اولیا و ارائه خدمات آموزشی – مشاوره ای
6 - شناسایی و بهره گیری از مشارکت های برون سازمانی
7 - ایجاد سازو کارهای تشویقی برای اولیا در جهت افزایش مشارکت آنان در بخش های برنامه ریزی ، اجرایی و ارزیابی
محور شش : ارتقاء سلامت ، تربیت بدنی ، پیشگیری و ایمنی
1 - تدوین برنامه عمل
2 - پایش و بهبود عملکرد
3 - ارتقاء بهداشت عمومی مدرسه
4 - فراهم سازی شرایط ایمن در مدرسه
5 - زیبا سازی و نشاط فضای فیزیکی مدرسه
6 - ارتقاء سطح ارتباط صمیمانه و احترام آمیز میان دانش آموزان ، کارکنان و اولیا
7 - پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدرسه
8 - توسعه تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در مدرسه
محور هفت : توسعه فعالیت های پرورشی و فرهنگی
1 - تدوین برنامه عمل
2 - پایش و بهبود عملکرد
3 - زمینه سازی برای اجرای کیفی فعالیت های پرورشی و فرهنگی
4 - اجرای فعالیت های پرورشی و فرهنگی
5 - میزان رضایتمندی از فعالیت های پرورشی و فرهنگی
محور هشت : مدیریت امور اجرایی و اداری
1 - تدوین برنامه عمل
2 - پایش و بهبود عملکرد
3 - حسن اجرای قوانین و مقررات
4 - حسن اجرای امور مالی
5 - مستند سازی و بایگانی مناسب